צוות בית הספר
בשמת הסנר
מנהלת בית הספר "מקום לגדול". זו השנה התשיעית שלה בבית הספר, לאחר שהייתה מורה למגוון מקצועות. בעלת תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי ופילוסופיה, תואר שני במנהל עסקים, והיא גם מורה להוראה מותאמת, מאבחנת דידקטית ומאמנת אישית.
"התחלתי ב'מקום לגדול' כמורה מחליפה - ומיד התאהבתי. לאורך שנותיי לימדתי שפה, פרשת השבוע, ריקודי עם ומקהלה. שימשתי כרכזת פדגוגית של לימודי הליבה. אני מגיעה אל בית הספר מרחוק, ובוחרת כל בוקר מחדש להגיע למקום הקסום שלנו. אני מאמינה בצורך הבסיסי של כל ילד וילדה לעין שתראה אותם, יד שתלטף ואוזן שתהיה קשובה לשמוע את שעל ליבם. אני גאה לעמוד בראש 'מקום לגדול', שמשמש בית לתלמידים ולצוות, ובזכות המורים המיוחדים שלנו, מהווה מקור לצמיחה והתפתחות של כל ילדה וילד".
סברין חלילי
יועצת בית הספר. התחילה את הקריירה כמורה לאנגלית, לאחר מכן כיהנה כיועצת במועצה האזורית ביפו וכיועצת פדגוגית להנהלות ולצוותים בבתי ספר במזרח ירושלים שעברו למערכת הבגרות הישראלית. בשנים האחרונות עוסקת בהובלת צוותים במערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי במחוז ת"א. בעלת תואר ראשון בספרות אנגלית ובהיבטים התפתחותיים בחינוך באוניברסיטת ת"א, תואר שני בייעוץ חינוכי ובימים אלה משלימה תזה במסלול מנהל ומדיניות בחינוך באוניברסיטת ת"א.
״בעיניי החינוך הוא שליחות. אני מאמינה בדיאלוגיות בכל מערכת יחסים, עם הצוות ועם התלמידים. כל אחד הוא אינדיבידואל, אדם שלם עם רצונות, צרכים ומאווים שונים.
תפקידנו לאתר, לזהות ולתת מענה לצרכים של כל ילד.״
אדם שני
חונך כיתה ג', ומורה למתמטיקה ולשיעור משתלה. בוגר תואר ראשון בחינוך מיוחד מבית ברל, עם התמקדות במקצועות חקלאות ומתמטיקה. בעברו, עבד עם אנשים עם צרכים מיוחדים, בגילאים שונים וברמות תפקוד שונות, וחינך בכיתות חינוך מיוחד המשולבות בבתי ספר רגילים.
"בית הספר עבורי הוא מקום שבאמת רואה את צרכי התלמידים, מתחשב בהם ופועל למענם. משנה לשנה, אני רואה את בית הספר מתפתח, משתנה, לומד, על מנת להפיק למידה חווייתית המבוססת על אוטונומיה וחופש בחירה לתלמידות והתלמידים".
נועם קורן
חונך כיתה ד' ומורה לחינוך גופני, כדורגל ומשחקי חשיבה. בעל תואר ראשון בחינוך גופני מהמכללה האקדמית בוינגייט ותעודת הוראה.
"אני מאמין בכך שכל ילד וילדה הם עולם ומלואו וצריך להתייחס אליהם כישות עצמאית ובעלת זכות בחירה ויכולת להתמצא בעולם. הקשר האישי עם הילדים הוא החשוב לי מכל ואני תמיד נמצא שם בשבילם, להכווין ולהיות אוזן קשבת ודמות מבוגרת שרואה את הילדים באמת".
רעות גבאי
חונכת כיתה ו׳ ומורה לחינוך גופני וכדורגל. בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה ממכללת וינגייט, ותעודות הדרכה של כדורגל, כדורסל, שחייה וחדר כושר. עבדה בבתי ספר דמוקרטיים, ונמצאת ב"מקום לגדול" כבר 13 שנים. במקביל לעבודתה בבית הספר, רעות גם מאמנת אישית לילדים ומבוגרים.
"אני אוהבת לעשות ספורט ומאמינה שפעילות ספורטיבית תורמת להעצמה אישית של ילדים ומבוגרים, ועוזרת גם בתחומים נוספים בחיינו".
רקל סוי
מורה למתמטיקה ומדעים, ומלמדת את הילדים גם בגן וגם בבית הספר. בעלת תואר ראשון בהוראת מדעים, ומלמדת מתמטיקה ומדעים כבר עשר שנים.
"אני נלהבת מקידום של חשיבה מדעית ומשימוש במתמטיקה בקרב ילדים ובני נוער באמצעות טכנולוגיה חינוכית עדכנית. בעיניי, הוראה היא תהליך של השראה ושל למידה וגילוי עצמי. אני מאמינה שלמורים יש השפעה על התפתחות הילד ואני רואה זכות גדולה בכך שאני מורה. ההוראה גם גורמת לי להישאר צעירה ולהמשיך וללמוד כל הזמן".
דנה רוזן
מורה לשפה. בוגרת מסלול בימוי קולנועי בבית הספר סם שפיגל, ומרצה בנושאי תקשורת ושיווק במוסדות להשכלה גבוהה.
במקביל לעבודתה ב״מקום לגדול״, מלמדת אנגלית בבתי ספר אחרים.
"אני מאמינה שלמידה צריכה להתבצע מתוך מוטיבציה פנימית ושהדרך ליצירה היא לחשוף את התלמידים לתשוקה שלי לשפה ולמילה הכתובה. בשיעורים שלי, אני מביאה לילדים יצירות כתובות שהשפיעו עלי בצעירותי, ומאפשרת להם להתנסות בכתיבה יצירתית חופשית ולקרוא על כל נושא בעולם שמעניין אותם".
חגי שלום
מורה למתמטיקה ויישומי המחשב. בנוסף לעבודתו בבית הספר, הוא מלמד מתמטיקה לתלמידי יסודי עד י"ב, מורה בתוכנית נוער מוכשר במתמטיקה ומתגבר בתוכנית של עמיעד פורת ללימודי מתמטיקה.
"חשוב לי ללמד את ההבנה שמאחורי המתמטיקה, כך שהתלמידים יבינו בכל שלב מה הצורך בפעולה החשבונית שהם עושים. ככה, הם מגיעים לפתרון מתוך הבנה עמוקה של התחום".
שרון איזנמן
סגנית המנהלת, חונכת אישית ומורה לתיאטרון ותנועה. כבר 15 שנה בתחום החינוך וההוראה, מתוכן, מתחילה את שנתה השמינית ב"מקום לגדול". בוגרת בית הספר למשחק בסמינר הקיבוצים, בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני במדיניות החינוך עם התמחות בחינוך דמוקרטי וחדשני. בעלת תעודת הוראה בתיאטרון ובימוי ומדריכת ספורט למעלה מ-20 שנה.
"'מקום לגדול' הוא מבחינתי אהבה ממבט ראשון. אני מאמינה בכל ליבי בכוחו של התיאטרון ככלי חינוכי, המאפשר להגיע לכל ילד וילדה, לפתוח לבבות, להעצים וללמד מיומנויות לחיים דרך התנסות".
ליבנת רוזין
רכזת כיתות א'-ב' וחונכת של כיתה ב'. בעלת תואר שני בחינוך מיוחד ואבחון דידקטי מאוניברסיטת בר אילן, עם התמחות בלקויות למידה לילדים על הרצף האוטיסטי. בעברה, עבדה כמדריכה פדגוגית בחינוך המיוחד ובחינוך היסודי. ב"מקום לגדול" נמצאת כבר שבע שנים.
"אני מאמינה שעל ידי מתן דוגמא אישית ונטיעת תחושת ביטחון ואמון ביכולת - ניתן לעודד כל ילד וילדה לנסות, להתנסות וכמובן להצליח".
ליעד בר שלטון
חונכת כיתה ג', ומורה לכלבנות, שפה ותנ"ך. בוגרת לימודי עיצוב אינטראקטיבי בקמרה אובסקורה, עיצוב במה ותלבושות בבית הספר לעיצוב לאמנויות הבמה וחינוך, וסיוע ושיקום בעזרת כלבים מסמינר הקיבוצים. בתחום הכלבנות הטיפולית כתבה ופרסמה חמישה ספרים. בבית הספר עובדת עם הכלבות סלפי וצ'יקה, שמגיעות כל יום עם המון שמחה ואהבה לילדים. עוסקת גם בקוספליי, גיימינג, כתיבה, תפירה ויצירה.
"מרגש ומשמח אותי כל יום ללמד בבית ספר שמאפשר לי להיות אני, ואת הכבוד, ההזדמנות והאפשרות לחלוק עם הילדים את כל התחומים שאני אוהבת".
נדב אלברג
חונך כיתה ה', ומלמד אמנות פלסטית, קולנוע, קצב, וקומיקס. בעל תואר ראשון באמנות פלסטית ותעודת הוראה ממכללת בית ברל. בזמנו הפנוי, עוסק באמנות פלסטית, כמו פיסול, ציור ווידאו, חוקר ולומד קולנוע ואנימציה, ומנגן בבס וכלי הקשה.
"אני מאמין שכל ילדה וילד הם עולם ומלואו, מלאים ביצירתיות, מקוריות, שפע, ורגישות. משימתי בעולם הזה היא לגרום לילדים להרגיש שאני רואה ומבין אותם. חשוב לי לעזור להם להאמין ביכולות שלהם ולסייע להם לפתח כישורים שלא ידעו על קיומם. בשיעורים שלי חשוב לי להעשיר את עולמם הפנימי של הילדים ולתת להם לבטא את עצמם ואת רגשותיהם".
טל קוהן
חונך כיתה ו', ומורה למוזיקה, היסטוריה ויצירה משולבת מחשב. למד באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.
"אני מאמין שלמידה משמעותית נובעת מתוך הנעה פנימית וסקרנות, ואני מעודד את התלמידים שלי להיות יצירתיים, חקרניים וביקורתיים".
קורין קורן
מורה לאנגלית. בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה מאוניברסיטת נורטרידג׳ בקליפורניה. עובדת בחינוך כבר 15 שנים. בארה"ב, הייתה מחנכת של כיתות א'-ג' ולימדה חשבון בגילאי חטיבה. עלתה ארצה לפני ארבע שנים והחלה ללמד אנגלית. זאת השנה השנייה שלה ב"מקום לגדול".
"ללמוד שפה זה כמו לפתוח דלתות של תקשורת ותרבות במקומות אחרים בעולם, וזה מדהים להיות חלק מהתהליך שהילדים עוברים. אני מאמינה בלמידה דרך משחקים ופרויקטים, ומקפידה לשלב הרבה כיף בתוך השיעורים שאני מעבירה".
הגר קאופמן בוסני
מורה ליוגה ומלווה את צוות המורים במלאכת העיצוב של סביבות הלמידה. בוגרת לימודי עיצוב בבצלאל ובעלת תעודת הוראה ממכון כרם. עבדה במשך 16 שנה כמעצבת ומרצה בבית ברל, במרכז לתכנון לימודים, וניהלה שם את סדנת העיצוב. מחקרה לתואר השני עוסק בפיתוח סביבות למידה רב תחומיות, כמו שימוש באמצעים דיגיטליים ולמידה של פאואר פוינט ככלי מחולל גרפי ליצירת חומרי למידה משמעותיים וממגנטים. במקביל לעבודתה ב"מקום לגדול", מנהלת סטודיו ליוגה לילדים ולמבוגרים, ומפעילה בהתנדבות פרויקט של יוגה על כסאות גלגלים לתושבי שכונתה הקשישים.
"אני מתרגשת ומתפעלת להיות בקשר עם ילדים מהגיל הרך ועד לגיל הזהב ומאמינה ביוגה כדרך לתקשר עם הגוף והסביבה".
ענבל אבי-עד
מורת עזר בכיתות א׳-ב׳. סטודנטית למדעי הרוח והחברה עם התמקדות בחינוך. מלמדת כבר ארבע שנים בבתי ספר יסודיים, בעיקר את הכיתות הצעירות.
"אני מאמינה בקשר בגובה העיניים ובחינוך לאהבת אדם וראיית האחר".
צבייה פרידמן
המנהלת הארגונית של בית הספר, והיא מהווה כתובת לכל סוגיה ובעיה. בעלת תואר ראשון בפילוסופיה וחינוך, תואר שני בתקשורת וטכנולוגיה, ותואר שני נוסף בפילוסופיה מידע ותרבות דיגיטלית, ובעלת תעודת הוראה 'מורה בכיר' מבית ברל. צביה היא גם אמנית יוצרת, ופעילה מתנדבת של תנועת הצופים, ובתחומים נוספים של מגדר, צדק חברתי ושוויון זכויות.
"אני מודעת לצורך להבין ולהתחבר אל נטיות ליבם של הילדים, כישוריהם ובחירותיהם, ואני עושה זאת באמצעות דיאלוג מתמיד, עם הכוונה לצמיחה אישית והתפתחות תרבותית בתוך הקבוצה. מאמינה בדוגמא אישית, שיח מכבד, ומתן כלים להתמודדות עם קשיים".
דנה בן שלוש
חונכת כיתה א', בעלת תואר 'מטפלת מוסמכת' בפסיכותרפיה גופנית. עובדת מזה 25 שנים כאשת חינוך בבתי ספר דמוקרטים בחדרה ובקריית אונו, ובהובלת גן בגישת רג'יו אמיליה. חונכת כיתות א'-ב' ב"מקום לגדול" שלוש שנים.
"אני רואה בילדים ובילדות שותפים ללמידה ולבניית התרבות ואורחות החיים. אני סקרנית להכיר את עולמם הפנימי, את תחומי העניין שלהם והתאוריות שהם מפתחים. אני מאמינה ביצירת יחסים של פתיחות ואהבה עם ילדים ומרגישה ברת מזל ללוות אותם בתהליך הגילוי והאמונה בחוזקות שלהם. אני מאמינה בלמידה שמתחברת עם הסקרנות הטבעית של ילדים ואוהבת את היצירתיות שנובעת מכך".
זואי משיח
חונכת כיתה ד', ומורה לאמנות, גיאוגרפיה וחינוך פיננסי. בעלת תואר ראשון מבצלאל ותעודת הוראה מסמינר הקיבוצים. מלמדת כבר יותר מעשר שנים בחינוך הבלתי פורמלי, ונמצאת ב"מקום לגדול" כבר ארבע שנים.
"אני מאמינה בילדים: הם יצירתיים, חכמים ופורצי דרך, ואני לומדת מהם כל יום. אני אוהבת לכתוב, לבשל ואת שתי הבנות המתבגרות שלי. 'מקום לגדול' מהווה עבורי בית ספר שהוא באמת מקום לגדול, להתפתח, לפרוח וליצור".
מאיה לילו
חונכת כיתה ה', ומורה לעיצוב ושפה. בעלת תואר ראשון בעיצוב תעשייתי ותואר שני בפיתוח פדגוגי של מערכות חינוך.
"אני מאמינה בפיתוח יכולת החשיבה היצירתית אצל ילדים ככלי להתמודדות עם בעיות וחיזוק תחושת המסוגלות. למידת מלאכת העיצוב דורשת גם יכולת התבוננות ואמפתיה, מה שמלמד לראות את האחר ומניע לתרום לקהילה שלנו".
ג'קי גודמן
מורה לאנגלית וגיאוגרפיה. מלמדת ב"מקום לגדול" מזה חמש שנים. בעברה חיה בלונדון ועבדה שם כתומכת לידה ודולה. כשעלתה ארצה, עשתה הסבה מקצועית להוראת השפה האנגלית.
"אני אוהבת להיות חלק מקהילת 'מקום לגדול'. אני מאוד גאה על תוכנית הלימודים שפתחנו, המאפשרת לכל תלמיד ותלמידה בבית הספר להרגיש בנוח עם השפה האנגלית, דרך קריאה, כתיבה, דיבור והבנה. אני מאמינה שבסופו של דבר כל בתי הספר ברחבי הארץ יבינו שהדרך שבה ילדים לומדים אצלינו - היא הדרך הנכונה ללמוד".
יולי רוטנברג
מורה לאמנות. בעלת תואר ראשון באמנות ולומדת לתואר שני בחינוך לאמנות. התחילה ב"מקום לגדול" לפני שמונה שנים כבת שירות, ומאז היא איתנו מלמדת באהבה גדולה. בנוסף לעבודתה בבית הספר, מלמדת ציור במגמת אמנות בתיכון. בחייה הפרטיים, היא אמנית וציירת, והציגה בתערוכות כמו התערוכה הקבוצתית בגלריה ברוורמן בתל אביב והתערוכה הזוגית בגלריית כפר סבא.
"'מקום לגדול' הוא בית עבורי. אני אוהבת את הילדים מאוד ונהנית ללמד אותם וללמוד מהם. אני מאמינה גדולה בחינוך לאמנות ובכוח של הציור והרישום לפתח התבוננות, סבלנות, יצירתיות, ביטוי עצמי והערכת היופי בסביבתנו".
אפרת אנגל
מורה לתיאטרון ופיתוח קול. בוגרת הסטודיו של יורם לוינשטיין ומנחת קבוצות מוסמכת מאוניברסיטת בר אילן. בעלת ניסיון רב בחינוך לא פורמלי, עם אוכלוסיות מגוונות, ביניהן נוער בסיכון ובעלי מוגבלויות. במקביל לפועלה ב"מקום לגדול", עובדת מזה חמש שנים בעמותת "אקים" בתכניות של תיאטרון משלב והכנה לתעסוקה עתידית.
"אני נהנית לחפש ולמצוא עם הילדים את הדרך שלהם לביטוי עצמי, ולעשות זאת דרך שפה בימתית עשירה ומעניינת".
יובל קסטל
מורה עזר בכיתות א׳-ב׳. בוגר שירות לאומי בבית הספר, בנוסף להיותו בוגר בית הספר מקום לגדול. מוזיקאי מורה ומבצע. כבר שנה שניה ונהדרת בבית הספר.
''אני מאמין בסובלנות כערך מנחה להתפתחותם של הילדים. תרגול אמפתיה וראיית אחר עבור הילדים היא חוויה מבגרת ומעצימה. בנוסף, אני מאמין בהכלה של מגוון התלמידים כך שאף אחד לא נשאר מאחור.''
צוות הגן
יעל פסטינגר
מנהלת הגן וגננת מובילה. בוגרת סמינר הקיבוצים במסלול חינוך מיוחד לגיל הרך, בעלת ניסיון של למעלה מחמש עשרה שנים בהובלת קבוצות גן, ונמצאת בגן "מקום לגדול" מזה שבע שנים. בעברה הקימה וניהלה גן בבית ספר דמוקרטי ברעננה.
"אני מאמינה בלמידה מתוך חוויה ואתגר ובמתן מענה אישי ומרחב פעולה לכל ילדה וילד".
נעם כהן
גננת בגן. בעלת תואר ראשון בחינוך ופסיכולוגיה. עבדה בגני ילדים בגישות מגוונות, כמו אנתרופוסופיה, ורג'יו אמיליה.
"אני מרגישה שתמיד יש לי עוד מה לתת, ללמוד ולחוות. אני מאד אוהבת להיות עם הילדים ברגע, בזמן ובקצב שלהם, ולשכוח מהדאגות של המבוגרים. חשוב לי להיות עם הילדים בטבע, לגלות איזה פלא חדש ולעורר את הסקרנות והחקר מהעניין שיש סביבנו. אני מאמינה בטוב הלב של הילדים, ומעל הכל, מאמינה שהמתכון לילדים (ומבוגרים) שמחים ופורחים הוא תקשורת פתוחה, אמון ואהבה".
מאיה גרינהיים
גננת הצהרון. בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה באנגלית. נמצאת ארבע שנים ב"מקום לגדול", ואחראית על תכנית ההעשרה הלימודית השנתית בצהרון ועל תכני הפעילות בימי החגים והקיץ.
"אני מעבירה את המפגשים לילדים בצורה תיאטרלית, ספורטיבית, ומלאת דמיון, על מנת להגיע ללב של כל ילדה וילד".
אפרת לוי וייסברג
גננת בגן. בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך והכשרה כמדריכה לוויסות חושי על פי הגישה הנוירו-התפתחותית התפקודית, וכן, תואר ראשון בהוראת מחול. במקביל לעבודתה בגן "מקום לגדול", מלמדת מחול בגילאים שונים. גננת מזה 15 שנים, לימדה במשרד החינוך ובגנים פרטיים, ב"מקום לגדול" נמצאת כבר תשע שנים.
"אני מאד אוהבת ילדים ומאמינה בטוהר שלהם ובסקרנותם הטבעית ללמידה. אני מאמינה בחינוך לשונות וקבלת האחר, בהכלה והקשבה, ומתן מענה לצורך האישי של כל ילד וילדה".