צוות בית הספר
בשמת הסנר
מנהלת בית הספר, שנה עשירית ב״מקום לגדול״. בעלת תואר ראשון בחינוך לא פורמלי ופילוסופיה. תואר שני במנהל עסקים, מורה להוראה מותאמת, מאבחנת דידקטית ומאמנת אישית.
התחלתי ב״מקום לגדול״ כמורה מחליפה בשנתי הראשונה ומיד התאהבתי. לאורך שנותיי כאן לימדתי שפה, פרשת השבוע, ריקודי עם ומקהלה. שימשתי כרכזת פדגוגית של לימודי הליבה.
״אני מגיעה ממרחק, ובוחרת כל בוקר מחדש להגיע למקום הקסום שלנו. אני מאמינה בצורך הבסיסי של כל ילד וילדה לעין שתראה אותם, יד שתלטף ואוזן שתהיה קשובה לשמוע את שעל ליבם. אני גאה לעמוד בראש ״מקום לגדול״ שמשמש כבית, ובזכות צוות המורים המיוחד שלנו, מהווה מקור לצמיחה והתפתחות של כל ילדה וילד.״
סברין חלילי
יועצת בית הספר. לאחר 17 שנות חינוך,הוראה והובלת צוותים בבתי ספר הערביים, החלטתי להמשיך את דרכי בחינוך ב״מקום לגדול״ כהזדמנות מאתגרת ליצירת שיפור היחסים בחברה הישראלית. בעלת תואר ראשון בספרות אנגלית והיבטים התפתחותיים בחינוך באוניברסיטת ת"א, בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ולימודי תעודה במדידה והערכה.
״כאשת חינוך אני מאמינה שהחינוך אותו אנו מנגישים לילדים הוא מקור חוסן עוצמה וכוח. הדינמיקה החיובית, הכלים שאנו כאנשי חינוך יוצרים, החיבורים המערכתיים, הם אלה שיבטיחו את התוצר שנקבל בחברה. דינמיקה חיובית זו תתאפשר במערכת שבה אנו יודעים למפות מה הצורך, לתכנן את התהליכים, ולהעריך את התוצרים. מקווה ללוות את הילדים והצוות במקום לגדול לצמיחה אישית שתהווה בסיס לנתינה ותרומה לחברה. ״
דנה בן שלוש
חונכת כיתה ב'. בעלת תואר מטפלת מוסמכת בפסיכותרפיה גופנית. בעשרי ם וחמש שנותיי כאשת חינוך זכיתי לגדול ולהתפתח עם ילדים וילדות בבתי הספר הדמוקרטיים בחדרה ובקריית אונו, ובהובלת גן בגישת רג'יו אמיליה. מתחילה את שנתי הרביעית כחונכת א׳-ב׳ ב''מקום לגדול''.
״אני רואה בילדים ובילדות שותפים ללמידה, לבניית התרבות ולאורחות החיים. אני סקרנית להכיר את עולמם הפנימי, את תחומי העניין שלהם והתאוריות שהם מפתחים. אני מאמינה ביצירת יחסים של פתיחות ואהבה עם ילדים ומרגישה ברת מזל ללוות אותם בתהליך הגילוי והאמון בחוזקות שלהם. אני מאמינה בלמידה המתחברת עם הסקרנות הטבעית של הילדים ואוהבת את היצירתיות שנובעת מכך.״
בת-חן שני מולא
חונכת כיתה ג׳ ומורה למתמטיקה. בעלת תואר שני בכימיה ובוגרת קורסים שונים בניהול, תקשורת מקרבת וקשרים עם ילדים - שכן יש לי שני מתבגרים בבית :-) , בצעירותי הדרכתי בתנועת הנוער הצופים, הדרכתי בשירות הצבאי ולימדתי באוניברסיטה קורסים שונים.
בשעות הפנאי מתרגלת יוגה ופילאטיס, לוקחת חלק בקבוצת תיאטרון חובבים ואוהבת אנשים וללמד וללמוד מהם!
״אני מאמינה שהחיים הם בית ספר אחד גדול וצריך גם להנות מהדרך.״
יולי רוטנברג
חונכת כיתה ה׳ ומורה לאמנות. בעלת תואר ראשון באמנות ובדרך לתואר שני בחינוך לאמנות. הגעתי ל"מקום לגדול" בשנת 2015 כבת שירות צעירה, ומאז אני ממשיכה לגדול במקום האהוב הזה. בחיי האישיים אני אמנית, ציירת. הצגתי בתערוכה קבוצתית בגלריה ברוורמן בתל אביב ובתערוכה זוגית בגלריית כפר סבא.
״״מקום לגדול״ הוא בית עבורי, אני אוהבת את הילדים מאוד ונהנית ללמד אותם וללמוד מהם. אני מאמינה גדולה בחינוך לאמנות, ובכוח של הציור והרישום לפיתוח התבוננות, סבלנות, יצירתיות, ביטוי עצמי והערכת היופי בסביבתנו.״
שרון ליבנה
חונכת כיתה ו׳ ומורה לשפה, גיאוגרפיה, מולדת ותנ"ך. נשואה ואמא לשלושה ילדים (חייל ושתי בנות מתבגרות). בעלת תואר בעבודה סוציאלית ובוגרת התוכנית להנחיית קבוצות באוניברסיטת בר אילן. כמו כן, בעלת תעודת הוראה לגילאי יסודי עם התמחות בספרות ושפה בסמינר הקיבוצים.
עבדתי שנים רבות כעובדת סוציאלית מנחת קבוצות ומטפלת פרטנית.
בשנים האחרונות, לאחר הסבה לימדתי וחינכתי בביה"ס יסודי ברמת השרון והשנה מתחילה לעבוד וללמד ב"מקום לגדול".
״אני נהנית ואוהבת את האינטרקציה עם ילדים, את האנרגיות, הצחוק והשובבות. מאמינה בתהליכים בדרך של חיזוקים חיוביים ועידוד.
מאמינה בשילוב בין הפן הרגשי לפן הלימודי והקוגנטיבי. ילדים אשר פנויים ריגשית וחשים בטוב יהיו פנויים ללמידה והשקעה, יגלו סקרנות ומוטיבציה. ״
ג'קי גודמן
מורה לאנגלית וגיאוגרפיה. הגעתי ל״מקום לגדול״ לפני שש שנים ואני מאוד גאה על תוכנית הלימודים שפתחנו המאפשרת לכל תלמיד בבית הספר להרגיש בנוח עם השפה האנגלית דרך קריאה, כתיבה, דיבור והבנה. עליתי לישראל מלונדון, שם עבדתי כתומכת לידה ודולה ועשיתי הסבה מקצועית להוראת אנגלית בישראל.
״אני אוהבת להיות חלק מקהילת "מקום לגדול" ומאמינה שבסופו של דבר כל בתי הספר ברחבי הארץ יבינו שהדרך שבה ילדים ומורים לומדים אצלינו - היא הדרך הנכונה ללמוד!״
אפרת אנגל
מורה לתיאטרון ופיתוח קול. בוגרת הסטודיו של יורם לוינשטיין, מנחת קבוצות מוסמכת מאוניברסיטת בר אילן. בעלת ניסיון רב בחינוך לא פורמלי עם אוכלוסיות מגוונות ביניהם נוער בסיכון ובעלי מוגבלויות. עובדת כבר 5 שנים גם בעמותת אקים בתכניות תיאטרון משלב והכנה לתעסוקה עתידית.
״אני נהנית לחפש ולמצוא עם הילדים את הדרך שלהם לביטוי עצמי דרך שפה בימתית.״
נועם קורן
מורה לחינוך גופני, כדורגל ומשחקי חשיבה. בעל תואר ראשון בחינוך גופני מהמכללה האקדמית בוינגייט ותעודת הוראה.
״אני מאמין שכל ילד הוא עולם ומלואו וצריך להתייחס אליו כישות עצמאית ובעלת זכות בחירה ויכולת להתמצא בעולם. הקשר האישי עם הילדים הוא החשוב לי מכל ואני תמיד נמצא שם בשבילם להכווין ולהיות אוזן קשבת ודמות מבוגרת שרואה את הילדים באמת. ״
גיא מונק
מורה מקצועי. גדלתי בחינוך הדמוקרטי מהגן עד כיתה י'. עשיתי תואר בחינוך מיוחד והיסטוריה וזו השנה הראשונה שלי ב"מקום לגדול". לפני התואר עבדתי במשך 3 שנים בבית ספר דמוקרטי, בהתחלה כמורה חצר ובהמשך גם כחונך לקבוצת תלמידים.
״אני מאמין בשיח אישי בין המורה לכל תלמיד ותלמידה ורואה במסגרת בית הספר כמקום אליו התלמידים מגיעים בשביל לחקור, להתנסות וללמוד.״
שרון איזנמן
סגנית המנהלת, חונכת אישית ומורה לתיאטרון ותנועה. כבר 15 שנה בתחום החינוך וההוראה מתוכן מתחילה את שנתי התשיעית ב"מקום לגדול"- אהבה ממבט ראשון. בוגרת בית הספר למשחק בסמינר הקיבוצים, בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה בתיאטרון ובימוי ותואר שני במדיניות החינוך עם התמחות בחינוך דמוקרטי וחדשני וכן מדריכת ספורט מעל ל-20 שנה. אוהבת לקרוא, לרוץ, לכתוב ולביים הצגות.
״אני מאמינה בכל ליבי בכוחו של התיאטרון ככלי חינוכי המאפשר להגיע לכל ילד וילדה, לפתוח לבבות, להעצים וללמד מיומנויות לחיים דרך התנסות.״
ליבנת רוזין
רכזת כיתות א'-ב' וחונכת כיתה א'. אני מתחילה את שנתי השמינית ב"מקום לגדול". בעלת תואר שני בחינוך מיוחד ומאבחנת דידקטית מאוניברסיטת בר אילן. התמחתי בלקויות למידה לילדים על הרצף האוטיסטי. בנוסף עבדתי כמדריכה פדגוגית בחינוך המיוחד ובחינוך היסודי.
״אני מאמינה שעל ידי מתן דוגמא אישית ונטיעת תחושת ביטחון ואמון ביכולתיהם -ניתן לעודד כל ילד וילדה לנסות להתנסות וכמובן להצליח.״
הגר קאופמן בוסני
חונכת כיתה ב׳, מורה ליוגה ומלוות צוות המורים בתחום של עיצוב סביבות למידה. למדתי עיצוב בבצלאל ובעלת תעודת הוראה ממכון כרם. במשך 16 שנה עבדתי בבית ברל במרכז לתכנון לימודים כמעצבת וכמרצה ובהמשך ניהלתי את סדנת העיצוב. בלימודי התואר השני שלי חקרתי ופתחתי סביבות למידה רב תחומיות מגוונות כגון: שימוש באמצעים דיגיטליים, למידה של פאואר פוינט ככלי מחולל גרפי ליצירת חומרי למידה משמעותיים וממגנטים.
כשאני לא בבית הספר יש לי סטודיו בבית ובחצר שם אני מלמדת ילדים ומבוגרים יוגה, ומפעילה בהתנדבות את קשישי השכונה ביוגה על כסאות גלגלים.
״אני מתרגשת ומתפעלת להיות בקשר עם ילדים מהגיל הרך ועד לגיל הזהב. ״
טל קוהן
חונך כיתה ד׳, מורה למוזיקה, היסטוריה, ויצירה משולבת מחשב. למדתי באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.
״אני מאמין כי למידה משמעותית נובעת מתוך הנעה פנימית וסקרנות ואני מעודד את התלמידים שלי להיות יצירתיים, חקרניים וביקורתיים. ״
קובי דורון
חונך כיתה ה׳ ומלמד היסטוריה, קולנוע, שיווק ופרסום, יישומי מחשב. בוגר בית צבי- בית הספר לתיאטרון, וסם שפיגל בית הספר לקולנוע. בעבר שחקן, תסריטאי, עורך תכניות טלביזיה ולאחר מכן מנהל שותפויות ומכירות בפלטפורמות ספרי אודיו ודיגיטלי ישראלית ובינלאומית. בשעות הפנאי אני בעל, אבא, קורא, כותב ורץ.
״אני מאמין בחופש הפרט והמחשבה, בכך שכל ילד וילדה הם עולם, ומספיק פתי לצפות עדיין לשלום עולמי. אני מקווה להיות בשביל הילדים כל מה שהם צריכים ויותר. ״
ליעד בר שלטון
מורה לכלבנות, שפה ותנ"ך. למדתי עיצוב אינטראקטיבי בקמרה אובסקורה, עיצוב במה ותלבושות בבית ספר לעיצוב לאמנויות הבמה וחינוך, סיוע ושיקום בעזרת כלבים בסמינר הקיבוצים.
בתחום הכלבנות הטיפולית כתבתי ופרסמתי חמישה ספרים.
בבית הספר אני עובדת עם סלפי וצ'יקה הכלבות שלי, שמגיעות כל יום עם המון שמחה ואהבה לילדים. בזמני הפנוי אני עוסקת בקוספליי, גיימינג, כתיבה תפירה ויצירה.
״מרגש ומשמח אותי כל יום ללמד בבית ספר שמאפשר לי להיות אני, ואת הכבוד, ההזדמנות והאפשרות לחלוק עם הילדים את כל התחומים שאותם אני אוהבת.״
קורין קורן
מורה לאנגלית. בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה מאוניברסיטת נורטרידג׳ בקליפורניה. אני עובדת בחינוך כבר 15 שנה וזאת השנה השלישית שלי ב״מקום לגדול״. בארה״ב הייתי מחנכת של כיתות א׳,ב׳,ג׳ ואפילו לימדתי חשבון תקופה בכיתה ז' (ומאוד נהנתי!). לפני 5 שנים עלינו לארץ ובאופן טבעי עברתי ללמד אנגלית.
״ללמוד שפה זה לפתוח דלתות של תקשורת ותרבות במקומות אחרים בעולם, וזה מדהים להיות חלק מהתהליך שהילדים עוברים. אני מאמינה בלמידה דרך משחקים ופרויקטים ומקווה להמשיך לשלב הרבה כיף בתוך השיעורים שלי השנה.״
ליאור חסון
מורה לתאטרון ולקומיקס. בוגר מכללת סמינר הקיבוצים מסלול משחק עם הסבה להוראת בימוי ותאטרון. אני מתחיל את שנתי הראשונה בבית הספר, לאחר ארבע שנים במשרד החינוך ושנה בחינוך האנתרופוסופי. אוהב לשחק, לביים, לצייר, סרטים, הצגות וכל דבר הנוגע ליצירה.
״אני מאמין ביצירה ובחופש, במתן ביטוי והובלת התלמידים למציאת האני הפנימי והיצירתי מתוך הנאה ועבודה. ״
חגי שלום
מורה למתמטיקה ויישומי מחשב. בנוסף לעבודתי בבית הספר מלמד תלמידי יסודי עד בגרויות בכיתה י"ב ובתוכנית נוער מוכשר במתמטיקה ותגבור במתמטיקה בתוכנית של עמיעד פורת.
״חשוב לי ללמד את ההבנה מאחורי מתמטיקה, שהתלמידים יבינו בכל שלב את הצורך בפעולה שהם עושים על מנת להגיע לפתרון השאלה.״
שירה אל עמי
מורה למוזיקה, לכתיבה יוצרת וליצירת פודקאסטים. בוגרת ביה"ס למוזיקה "רימון" ובעלת תואר ראשון בחינוך מוזיקלי. אני מוזיקאית יוצרת, מופיעה ומפרסמת שירים מקוריים שלי. בצבא שירתתי בגלי צה"ל וצברתי ניסיון בכתיבה ויצירת פודקאסטים. בילדותי גדלתי והתחנכתי בבית הספר הדמוקרטי בחדרה מגיל טרום חובה ועד סוף י"ב, כך שהחינוך הדמוקרטי טבוע בי ומוביל אותי.
״החיפוש הפנימי, דיוק הבחירות שלי, ההתמדה, הסקרנות והיוזמה - הם רק חלק מהערכים שאספתי בשנות בית הספר ואשמח להעביר אותם ונוספים הלאה. השנה אני מתרגשת ללמד וללמוד יחד עם הילדים את תחומי היצירה השונים בכתיבה ובשמיעה, ליצור, לגלות ולחפש את הקול הפנימי שלנו.״
צבייה פרידמן
מנהלת ארגונית וכתובת לכל מצוקה. בוגרת לימודי פילוסופיה וחינוך, אמנית ויוצרת. בעלת תואר שני בתקשורת וטכנולוגיה ותואר שני נוסף בפילוסופיה מידע ותרבות דיגיטלית. בעלת תעודת הוראה מורה בכיר-מבית ברל ופעילה בדרג מתנדב של תנועת הצופים, ובתחומים נוספים של מגדר, צדק חברתי ושוויון זכויות.
״אני מודעת לצורך בהבנה של נטיות ליבם של הילדים, כישוריהם והבחירות שלהם באמצעות דיאלוג מתמיד, עם הכוונה לצמיחה אישית ותרבותית בתוך הקבוצה. אני מאמינה בדוגמא אישית, שיח מכבד, ומתן כלים להתמודדות עם קשיים.״
הילה רוטברג
חונכת כיתה א׳ ומלמדת מיינדפולנס. זוהי שנתי הראשונה ב"מקום לגדול" לאחר חינוך כיתה א' במשרד החינוך ועבודה של כשש שנים במגוון מסגרות של הגיל הרך. בעלת תואר ראשון בחינוך יצירתי מטעם סמינר הקיבוצים עם תעודת הוראה. בנוסף לכך אני מנחה מוסמכת ומלווה תהליכי התמקדות עם העמקה רבה בתחום של אמפתיה וחיבור לגוף, ובעלת תעודת אמנות משקמת.
״אני מאמינה שילדים זקוקים לאהבה רבה, לראייה מתמדת של הטוב היופי והעוצמה שבהם, לחופש לחקור ולחוות לא רק דידקטית אלא דרך חוויה, ויחד עם זאת, לגבולות ברורים.
אני מאמינה שהדוגמה האישית שאני נותנת בתור האשה שאני, משפיעה יותר ממילים, ומשתדלת לזכור זאת כל הזמן.״
אדם שני
חונך בית ג'. מורה למתמטיקה ומשתלה. אני מגיע מרקע של עבודה עם אנשים עם צרכים מיוחדים, בגילאים וברמות תפקוד שונות. בהמשך, לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד בבית ברל, עם התמקדות במקצועות חקלאות ומתמטיקה. הגעתי ל'מקום לגדול', אחרי שנתיים של חינוך כיתות חינוך מיוחד, המשולבות בבתי ספר רגילים.
״בית הספר עבורי הוא מקום שבאמת רואה את צרכי התלמידים, מתחשב בהם ופועל למענם. משנה לשנה, אני רואה את בית הספר מתפתח, משתנה, לומד, על מנת להפיק למידה חווייתית המבוססת על אוטונומיה וחופש בחירה לתלמידות ולתלמידים.״
דניס גנות
חונכת כיתה ד׳ ומורה למתמטיקה. עליתי עם משפחתי לארץ מבוסטון לפני 9 שנים. זאת השנה הראשונה שלי ב״מקום לגדול״. בעלת תואר ראשון ושני בהתפתחות הילד, חינוך והוראה. אני מגיעה אחרי יותר מעשרים שנה במערכת החינוך כמחנכת ומורה לאנגלית, מתמטיקה, שפה, תורה, כישורי חיים ולמידה מבוססת פרויקטים. החלטתי לעזוב את משרד החינוך כדי לאפשר לעצמי להיכנס לעולם החינוך הדמוקרטי. אני מאמינה שכל תלמיד/ה יכול/ה להצליח ולהתפתח.
״בנוסף ללמידה, אני שמה דגש על יחסי אנוש חיוביים ומכבדים ועל מתן מקום משמעותי לכל אחד ואחת. אני מתרגשת להכיר ולראות כל ילד וילדה ולעזור להם/ן לצמוח, להתפתח, ללמוד ולהרגיש בטוחים/ות בעצמם/ן. ״
זואי משיח
חונכת בית ו', מורה לאמנות , גיאוגרפיה וחינוך פיננסי. מלמדת כבר יותר מעשר שנים בחינוך הבלתי פורמלי, ומתחילה את שנתי החמישית ב״מקום לגדול״. בעלת תואר ראשון מבצלאל ותעודת הוראה מסמינר הקיבוצים. אני אוהבת לכתוב, לבשל ואת שתי הבנות המתבגרות שלי.
״אני מאמינה בילדים: הם יצירתיים, חכמ ים ופורצי דרך, ואני לומדת מהם כל יום. ״מקום לגדול״ מהווה עבורי בית ספר שהוא באמת מקום לגדול, להתפתח, לפרוח וליצור.״
דנה רוזן
מורה לשפה. בת-זוג לתמי ואמא לשלושה בנים אנרגטיים במיוחד. למדתי קולנוע במסלול בימוי בבית הספר סם שפיגל והרצתי בנושאי תקשורת ושיווק במוסדות להשכלה גבוהה. במקביל לעבודתי ב״מקום לגדול״ אני עובדת גם כמורה לאנגלית.
״אני מאמינה שלמידה צריכה להתבצע מתוך מוטיבציה פנימית ושהדרך ליצרה היא לחשוף את התלמידים לתשוקה שקיימת בי, כלפי השפה והמילה הכתובה. בשיעורים שלי אני משתדלת להביא כמה שיותר יצירות כתובות שהשפיעו עלי כילדה/נערה, להתנסות בכתיבה חופשית, ולתת לתלמידים הזדמנות לקרוא על כל נושא בעולם שמעניין אותם.״
נדב אלברג
מורה לאמנות פלסטית, לקולנוע, קצב, וקומיקס. בעל תואר ראשון באמנות פלסטית ותעודת הוראה במכללת בית ברל. בזמני הפנוי אני עוסק באמנות פלסטית כמו פיסול ציור ווידאו, חוקר ולומד קולנוע ואנימציה, וגם מנגן בבס וכלי הקשה.
״אני מאמין שכל ילד וילדה הם עולם ומלואו, מלא ביצירתיות, מקוריות, שפע, ורגישות. משימתי בעולם הזה היא לגרום לכל ילד וילדה להרגיש שאני רואה ומבין אותם. חשוב לי לעזור לילדים להאמין ביכולות שלהם ולסייע להם לפתח יכולות וכישורים שלא ידעו על קיומם.. בשיעורים שלי חשוב לי להעשיר את העולם הפנימי של הילדים ולתת להם לבטא את עצמם ואת רגשותיהם.״
רעות גבאי
מורה לחינוך גופני וכדורגל. בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה מטעם מכללת וינגייט. במהלך לימודיי עשיתי הכשרות נוספות: הדרכת כדורגל, כדורסל, שחייה וחדר כושר. את דרכי בהוראה התחלתי לפני 16 שנים בבי״ס הדמוקרטי ״קהילה״ תל אביב ולאחר 3 שנים הגעתי ל״מקום לגדול״. השנה אני מתחילה את שנתי ה 14 בבית הספר, ובמקביל לעבודתי במקום לגדול אני מאמנת אישית לילדים ומבוגרים.
״אני אוהבת לעשות ספורט ומאמינה שפעילות ספורטיבית תורמת להעצמה אישית ועוזרת לתחומים נוספים בחיינו.״
רוני וכטל
מורה למדעים. בוגרת מכללת תל-חי לתואר ראשון בחינוך מיוחד
ואומנויות ובעלת תעודת הוראה בחינוך המיוחד. בשש השנים האחרונות עסקתי בתחום החינוך החברתי (הבלתי פורמלי) בתפקידי הדרכה, ליווי, ניהול, הוראה וחניכה, שהיוו בסיס לעיצוב דרכי החינוכית. מתרגשת להתחיל את שנתי הראשונה בבית הספר.
״אני מאמינה שחינוך הוא כלי משמעותי ליצירת שינוי חברתי ואישי. כל תלמיד.ה יכול. ה לפרוח בסביבה תומכת ומכילה, המאפשרת לבטא את כישוריהם ולהגיע להגשמה. באמצעות קשר אישי והכוונה נכונה, אני שואפת לטפח ולפתח בתלמידים יכולת לחשוב בצורה עצמאית, סקרנית ויצירתית.״
מירב לוי
מורה לחקלאות. בעלת תואר ראשון בתרפיה באומנות וחינוך מיוחד
ותואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך, וכן לימודי גינון טיפולי ופרמקלצ׳ר.
בשנים האחרונות אני עוסקת בהקמת גינות מאכל ומרחבים אקולוגים טיפוליים ובתפעולם. השנה אני שמחה להקים מרחב אקולוגי גם ב״מקום לגדול״.
״אני מאמינה שסביבה ירוקה וחיבור לאדמה ולטבע, משפרים את איכות החיים של בני האדם מכל הבחינות; רגשית, קוגניטיבית וחברתית.״
צוות הגן
יעל פסטינגר
מנהלת הגן וגננת מובילה.
מתחילה את שנתי השמינית במקום לגדול. בוגרת סמינר הקיבוצים במסלול חינוך מיוחד לגיל הרך, בעלת ניסיון של מעל לחמש עשרה שנה בהובלת קבוצות גן. לפני שהגעתי למקום לגדול הקמתי וניהלתי גן בבית הספר הדמוקרטי מרחב ברעננה.
"אני מאמינה בלמידה מתוך חוויה ואתגר ובמתן מענה אישי ומרחב פעולה לכל ילדה וילד".
נעם כהן
גננת. בעלת תואר ראשון בחינוך ופסיכולוגיה. עובדת בגני ילדים כבר שנים רבות, במסגרות עם גישות מגוונות (אנתרופוסופיה, רג'יו אמיליה) ומרגישה שתמיד יש לי עוד מה לתת, ללמוד ולחוות.
״אני אוהבת מאוד להיות עם הילדים ברגע, בזמן ובקצב שלהם ולשכוח מדאגות של מבוגרים… אוהבת גם להיות בחוץ, בטבע - לגלות איזה פלא חדש ולעורר את הסקרנות והחקר מהעניין שיש סביבנו. מאמינה בטוב הלב ושמעל הכל המתכון לילדים (ומבוגרים) שמחים ופורחים הוא תקשורת פתוחה, אמון ואהבה. ״
מאיה גרינהיים
גננת הצהרון. בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה באנגלית. נמצאת ארבע שנים ב"מקום לגדול", ואחראית על תכנית ההעשרה הלימודית השנתית בצהרון ועל תכני הפעילות בימי החגים והקיץ.
"אני מעבירה את המפגשים לילדים בצורה תיאטרלית, ספורטיבית, ומלאת דמיון, על מנת להגיע ללב של כל ילדה וילד".
אפרת לוי וייסברג
גננת בגן. בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך והכשרה כמדריכה לוויסות חושי על פי הגישה הנוירו-התפתחותית התפקודית, וכן, תואר ראשון בהוראת מחול. במקביל לעבודתה בגן "מקום לגדול", מלמדת מחול בגילאים שונים. גננת מזה 15 שנים, לימדה במשרד החינוך ובגנים פרטיים, ב"מקום לגדול" נמצאת כבר תשע שנים.
"אני מאד אוהבת ילדים ומאמינה בטוהר שלהם ובסקרנותם הטבעית ללמידה. אני מאמינה בחינוך לשונות וקבלת האחר, בהכלה והקשבה, ומתן מענה לצורך האישי של כל ילד וילדה".
צוות המועדון
עידו דגן
מנהל המועדון יחד עם יואב. בעל תואר ראשון באמנות פלסטית ותואר שני בחינוך, מורה לאמנות בתיכון בכפר הירוק , בתיכון קלעי ובמרכזי מחוננים.
"אני מאמין בהקשבה ונתינה וביכולת של ילדים ללמוד וללמד."
יואב בז׳רנו
מנהל המועדון יחד עם עידו.
בוגר מכללת וויצו קנדה במגמת עיצוב גרפי. במשך כעשרים שנה פעלתי כמעצב וכמאייר עד שהגעתי לתחום ההוראה במוזיאונים שונים בתחום האומנות והעיצוב. עם הזמן תחום ההוראה תפס אותי והיום אני מתמקד בו. פיתחתי תוכנית לימוד ייחודית באומנות, בגני ילדים במסגרת התל"ן. אני מלמד ומעביר סדנאות בפנימיות נוער שונות במסגרת המנהל ההתישבותי ובמוסדות שונים לילדים ולקהל הרחב.
״אני מאמין שבכל ילד, ואדם בוגר יש את מה שצריך כדי להעצים את התחושה הטובה ומלאת הסיפוק. ואיתה ניתן לפתוח ערוצים נוספים לעניין ולהעצמה אישית. אני מביא גישה תומכת ומכילה לכל ילד.ה ובוגר.ת. המביאה למיצוי היכולות והרגשת הסיפוק ביצירה.״