צוות בית הספר

בשמת הסנר
מנהלת בית הספר, שנה עשירית ב״מקום לגדול״. בעלת תואר ראשון בחינוך לא פורמלי ופילוסופיה. תואר שני במנהל עסקים, מורה להוראה מותאמת, מאבחנת דידקטית ומאמנת אישית.
התחלתי ב״מקום לגדול״ כמורה מחליפה בשנתי הראשונה ומיד התאהבתי. לאורך שנותיי כאן לימדתי שפה, פרשת השבוע, ריקודי עם ומקהלה. שימשתי כרכזת פדגוגית של לימודי הליבה.
״אני מגיעה ממרחק, ובוחרת כל בוקר מחדש להגיע למקום הקסום שלנו. אני מאמינה בצורך הבסיסי של כל ילד וילדה לעין שתראה אותם, יד שתלטף ואוזן שתהיה קשובה לשמוע את שעל ליבם. אני גאה לעמוד בראש ״מקום לגדול״ שמשמש כבית, ובזכות צוות המורים המיוחד שלנו, מהווה מקור לצמיחה והתפתחות של כל ילדה וילד.״

סברין חלילי
יועצת בית הספר. לאחר 17 שנות חינוך,הוראה והובלת צוותים בבתי ספר הערביים, החלטתי להמשיך את דרכי בחינוך ב״מקום לגדול״ כהזדמנות מאתגרת ליצירת שיפור היחסים בחברה הישראלית. בעלת תואר ראשון בספרות אנגלית והיבטים התפתחותיים בחינוך באוניברסיטת ת"א, בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ולימודי תעודה במדידה והערכה.
״כאשת חינוך אני מאמינה שהחינוך אותו אנו מנגישים לילדים הוא מקור חוסן עוצמה וכוח. הדינמיקה החיובית, הכלים שאנו כאנשי חינוך יוצרים, החיבורים המערכתיים, הם אלה שיבטיחו את התוצר שנקבל בחברה. דינמיקה חיובית זו תתאפשר במערכת שבה אנו יודעים למפות מה הצורך, לתכנן את התהליכים, ולהעריך את התוצרים. מקווה ללוות את הילדים והצוות במקום לגדול לצמיחה אישית שתהווה בסיס לנתינה ותרומה לחברה. ״

דנה בן שלוש
חונכת כיתה ב'. בעלת תואר מטפלת מוסמכת בפסיכותרפיה גופנית. בעשרים וחמש שנותיי כאשת חינוך זכיתי לגדול ולהתפתח עם ילדים וילדות בבתי הספר הדמוקרטיים בחדרה ובקריית אונו, ובהובלת גן בגישת רג'יו אמיליה. מתחילה את שנתי הרביעית כחונכת א׳-ב׳ ב''מקום לגדול''.
״אני רואה בילדים ובילדות שותפים ללמידה, לבניית התרבות ולאורחות החיים. אני סקרנית להכיר את עולמם הפנימי, את תחומי העניין שלהם והתאוריות שהם מפתחים. אני מאמינה ביצירת יחסים של פתיחות ואהבה עם ילדים ומרגישה ברת מזל ללוות אותם בתהליך הגילוי והאמון בחוזקות שלהם. אני מאמינה בלמידה המתחברת עם הסקרנות הטבעית של הילדים ואוהבת את היצירתיות שנובעת מכך.״

בת-חן שני מולא
חונכת כיתה ג׳ ומורה למתמטיקה. בעלת תואר שני בכימיה ובוגרת קורסים שונים בניהול, תקשורת מקרבת וקשרים עם ילדים - שכן יש לי שני מתבגרים בבית :-) , בצעירותי הדרכתי בתנועת הנוער הצופים, הדרכתי בשירות הצבאי ולימדתי באוניברסיטה קורסים שונים.
בשעות הפנאי מתרגלת יוגה ופילאטיס, לוקחת חלק בקבוצת תיאטרון חובבים ואוהבת אנשים וללמד וללמוד מהם!
״אני מאמינה שהחיים הם בית ספר אחד גדול וצריך גם להנות מהדרך.״

יולי רוטנברג
חונכת כיתה ה׳ ומורה לאמנות. בעלת תואר ראשון באמנות ובדרך לתואר שני בחינוך לאמנות. הגעתי ל"מקום לגדול" בשנת 2015 כבת שירות צעירה, ומאז אני ממשיכה לגדול במקום האהוב הזה. בחיי האישיים אני אמנית, ציירת. הצגתי בתערוכה קבוצתית בגלריה ברוורמן בתל אביב ובתערוכה זוגית בגלריית כפר סבא.
״״מקום לגדול״ הוא בית עבורי, אני אוהבת את הילדים מאוד ונהנית ללמד אותם וללמוד מהם. אני מאמינה גדולה בחינוך לאמנות, ובכוח של הציור והרישום לפיתוח התבוננות, סבלנות, יצירתיות, ביטוי עצמי והערכת היופי בסביבתנו.״

שרון ליבנה
חונכת כיתה ו׳ ומורה לשפה, גיאוגרפיה, מולדת ותנ"ך. נשואה ואמא לשלושה ילדים (חייל ושתי בנות מתבגרות). בעלת תואר בעבודה סוציאלית ובוגרת התוכנית להנחיית קבוצות באוניברסיטת בר אילן. כמו כן, בעלת תעודת הוראה לגילאי יסודי עם התמחות בספרות ושפה בסמינר הקיבוצים.
עבדתי שנים רבות כעובדת סוציאלית מנחת קבוצות ומטפלת פרטנית.
בשנים האחרונות, לאחר הסבה לימדתי וחינכתי בביה"ס יסודי ברמת השרון והשנה מתחילה לעבוד וללמד ב"מקום לגדול".
״אני נהנית ואוהבת את האינטרקציה עם ילדים, את האנרגיות, הצחוק והשובבות. מאמינה בתהליכים בדרך של חיזוקים חיוביים ועידוד.
מאמינה בשילוב בין הפן הרגשי לפן הלימודי והקוגנטיבי. ילדים אשר פנויים ריגשית וחשים בטוב יהיו פנויים ללמידה והשקעה, יגלו סקרנות ומוטיבציה. ״

ג'קי גודמן
מורה לאנגלית וגיאוגרפיה. הגעתי ל״מקום לגדול״ לפני שש שנים ואני מאוד גאה על תוכנית הלימודים שפתחנו המאפשרת לכל תלמיד בבית הספר להרגיש בנוח עם השפה האנגלית דרך קריאה, כתיבה, דיבור והבנה. עליתי לישראל מלונדון, שם עבדתי כתומכת לידה ודולה ועשיתי הסבה מקצועית להוראת אנגלית בישראל.
״אני אוהבת להיות חלק מקהילת "מקום לגדול" ומאמינה שבסופו של דבר כל בתי הספר ברחבי הארץ יבינו שהדרך שבה ילדים ומורים לומדים אצלינו - היא הדרך הנכונה ללמוד!״

אפרת אנגל
מורה לתיאטרון ופיתוח קול. בוגרת הסטודיו של יורם לוינשטיין, מנחת קבוצות מוסמכת מאוניברסיטת בר אילן. בעלת ניסיון רב בחינוך לא פורמלי עם אוכלוסיות מגוונות ביניהם נוער בסיכון ובעלי מוגבלויות. עובדת כבר 5 שנים גם בעמותת אקים בתכניות תיאטרון משלב והכנה לתעסוקה עתידית.
״אני נהנית לחפש ולמצוא עם הילדים את הדרך שלהם לביטוי עצמי דרך שפה בימתית.״

נועם קורן
מורה לחינוך גופני, כדורגל ומשחקי חשיבה. בעל תואר ראשון בחינוך גופני מהמכללה האקדמית בוינגייט ותעודת הוראה.
״אני מאמין שכל ילד הוא עולם ומלואו וצריך להתייחס אליו כישות עצמאית ובעלת זכות בחירה ויכולת להתמצא בעולם. הקשר האישי עם הילדים הוא החשוב לי מכל ואני תמיד נמצא שם בשבילם להכווין ולהיות אוזן קשבת ודמות מבוגרת שרואה את הילדים באמת. ״

גיא מונק
מורה מקצועי. גדלתי בחינוך הדמוקרטי מהגן עד כיתה י'. עשיתי תואר בחינוך מיוחד והיסטוריה וזו השנה הראשונה שלי ב"מקום לגדול". לפני התואר עבדתי במשך 3 שנים בבית ספר דמוקרטי, בהתחלה כמורה חצר ובהמשך גם כחונך לקבוצת תלמידים.
״אני מאמין בשיח אישי בין המורה לכל תלמיד ותלמידה ורואה במסגרת בית הספר כמקום אליו התלמידים מגיעים בשביל לחקור, להתנסות וללמוד.״

שרון איזנמן
סגנית המנהלת, חונכת אישית ומורה לתיאטרון ותנועה. כבר 15 שנה בתחום החינוך וההוראה מתוכן מתחילה את שנתי התשיעית ב"מקום לגדול"- אהבה ממבט ראשון. בוגרת בית הספר למשחק בסמינר הקיבוצים, בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה בתיאטרון ובימוי ותואר שני במדיניות החינוך עם התמחות בחינוך דמוקרטי וחדשני וכן מדריכת ספורט מעל ל-20 שנה. אוהבת לקרוא, לרוץ, לכתוב ולביים הצגות.
״אני מאמינה בכל ליבי בכוחו של התיאטרון ככלי חינוכי המאפשר להגיע לכל ילד וילדה, לפתוח לבבות, להעצים וללמד מיומנויות לחיים דרך התנסות.״

ליבנת רוזין
רכזת כיתות א'-ב' וחונכת כיתה א'. אני מתחילה את שנתי השמינית ב"מקום לגדול". בעלת תואר שני בחינוך מיוחד ומאבחנת דידקטית מאוניברסיטת בר אילן. התמחתי בלקויות למידה לילדים על הרצף האוטיסטי. בנוסף עבדתי כמדריכה פדגוגית בחינוך המיוחד ובחינוך היסודי.
״אני מאמינה שעל ידי מתן דוגמא אישית ונטיעת תחושת ביטחון ואמון ביכולתיהם -ניתן לעודד כל ילד וילדה לנסות להתנסות וכמובן להצליח.״

הגר קאופמן בוסני
חונכת כיתה ב׳, מורה ליוגה ומלוות צוות המורים בתחום של עיצוב סביבות למידה. למדתי עיצוב בבצלאל ובעלת תעודת הוראה ממכון כרם. במשך 16 שנה עבדתי בבית ברל במרכז לתכנון לימודים כמעצבת וכמרצה ובהמשך ניהלתי את סדנת העיצוב. בלימודי התואר השני שלי חקרתי ופתחתי סביבות למידה רב תחומיות מגוונות כגון: שימוש באמצעים דיגיטליים, למידה של פאואר פוינט ככלי מחולל גרפי ליצירת חומרי למידה משמעותיים וממגנטים.
כשאני לא בבית הספר יש לי סטודיו בבית ובחצר שם אני מלמדת ילדים ומבוגרים יוגה, ומפעילה בהתנדבות את קשישי השכונה ביוגה על כסאות גלגלים.
״אני מתרגשת ומתפעלת להיות בקשר עם ילדים מהגיל הרך ועד לגיל הזהב. ״

טל קוהן
חונך כיתה ד׳, מורה למוזיקה, היסטוריה, ויצירה משולבת מחשב. למדתי באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.
״אני מאמין כי למידה משמעותית נובעת מתוך הנעה פנימית וסקרנות ואני מעודד את התלמידים שלי להיות יצירתיים, חקרניים וביקורתיים. ״

קובי דורון
חונך כיתה ה׳ ומלמד היסטוריה, קולנוע, שיווק ופרסום, יישומי מחשב. בוגר בית צבי- בית הספר לתיאטרון, וסם שפיגל בית הספר לקולנוע. בעבר שחקן, תסריטאי, עורך תכניות טלביזיה ולאחר מכן מנהל שותפויות ומכירות בפלטפורמות ספרי אודיו ודיגיטלי ישראלית ובינלאומית. בשעות הפנאי אני בעל, אבא, קורא, כותב ורץ.
״אני מאמין בחופש הפרט והמחשבה, בכך שכל ילד וילדה הם עולם, ומספיק פתי לצפות עדיין לשלום עולמי. אני מקווה להיות בשביל הילדים כל מה שהם צריכים ויותר. ״

ליעד בר שלטון
מורה לכלבנות, שפה ותנ"ך. למדתי עיצוב אינטראקטיבי בקמרה אובסקורה, עיצוב במה ותלבושות בבית ספר לעיצוב לאמנויות הבמה וחינוך, סיוע ושיקום בעזרת כלבים בסמינר הקיבוצים.
בתחום הכלבנות הטיפולית כתבתי ופרסמתי חמישה ספרים.
בבית הספר אני עובדת עם סלפי וצ'יקה הכלבות שלי, שמגיעות כל יום עם המון שמחה ואהבה לילדים. בזמני הפנוי אני עוסקת בקוספליי, גיימינג, כתיבה תפירה ויצירה.
״מרגש ומשמח אותי כל יום ללמד בבית ספר שמאפשר לי להיות אני, ואת הכבוד, ההזדמנות והאפשרות לחלוק עם הילדים את כל התחומים שאותם אני אוהבת.״

קורין קורן
מורה לאנגלית. בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה מאוניברסיטת נורטרידג׳ בקליפורניה. אני עובדת בחינוך כבר 15 שנה וזאת השנה השלישית שלי ב״מקום לגדול״. בארה״ב הייתי מחנכת של כיתות א׳,ב׳,ג׳ ואפילו לימדתי חשבון תקופה בכיתה ז' (ומאוד נהנתי!). לפני 5 שנים עלינו לארץ ובאופן טבעי עברתי ללמד אנגלית.
״ללמוד שפה זה לפתוח דלתות של תקשורת ותרבות במקומות אחרים בעולם, וזה מדהים להיות חלק מהתהליך שהילדים עוברים. אני מאמינה בלמידה דרך משחקים ופרויקטים ומקווה להמשיך לשלב הרבה כיף בתוך השיעורים שלי השנה.״
